Met een eigen bedrijf ben je continu in beweging. De wereld stopt namelijk niet met draaien op het gebied van technologie, regelgeving en klantverwachtingen. Er zijn veel zaken op je werk die een update kunnen gebruiken. Mocht je namelijk niet meebewegen met de rest van de wereld, dan kan het al snel zo zijn dat je geen werk meer hebt. Kijk daarom wat je kunt updaten met je eigen bedrijf, zodat je bij blijft en niet achter gaat lopen.
Technologische updates
Om te beginnen kun je natuurlijk verschillende technische updates laten uitvoeren om je systemen optimaal te laten werken. Denk bijvoorbeeld aan software-updates. Je moet je software regelmatig updaten, aangezien je op die manier risico’s van datalekken voorkomt. Verder is het ook slim om verouderde hardware eruit te halen en deze te vervangen. Zo ben je helemaal bij en ben je online ook beter beveiligd. Vervolgens kun je ook overwegen om meer werkzaamheden uit handen te geven aan AI. Hierdoor worden er minder fouten gemaakt en kost het jezelf minder tijd. Het is namelijk goed om met de tijd mee te gaan en de updates uit te voeren die nodig zijn.
Energie-updates: slimmer omgaan met energiecontracten
Met een bedrijf is het logisch dat je gebruikmaakt van een kantoor, een loods of een grote bedrijfshal. In je kantoor wil je dat het overdag natuurlijk lekker warm is en dat de lichten de hele dag kunnen branden. Daarom is het goed om te kijken naar energiecontracten. Als je al jaren bij dezelfde energieleverancier zit, dan is het slim om deze ook te updaten. Je kunt bijvoorbeeld stroom aanvragen bij een heel ander type leverancier of een heel ander contract.
Er zijn verschillende contracten waaruit je een keuze kan maken. Denk bijvoorbeeld aan een vast energiecontract, een variabel energiecontract en een dynamisch energiecontract. Als je een vast energiecontract afsluiten overweegt, dan is het slim om leveranciers met elkaar te vergelijken. Zo zie je wie het goedkoopst is en wie de beste voorwaarden hanteert.
Organisatorische updates
Binnen een bedrijf is het prettig als alles op rolletjes loopt. Zo is het ook prettig om te kijken naar je workflows en of deze een update nodig hebben. Door middel van het analyseren van oude workflows kun je deze ook verbeteren. Daarnaast is het fijn om goede communicatie te hebben op de werkvloer. Door middel van updates op interne communicatie ga je veel verschil merken. Je kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van diverse tools om hier verbetering in te krijgen of je kunt ritmes afspreken om de samenwerking te bevorderen.
Updates in marketing en sales
In een wereld waar niets stilstaat, staat al helemaal de marketing niet stil. Het is belangrijk om onder de aandacht te blijven komen van de consument en dat kan niet beter dan door middel van marketing en sales. Het is daarom belangrijk om updates uit te voeren omtrent online zichtbaarheid. Op die manier kun je SEO bijwerken, kun je aan de slag gaan met contentvernieuwing om zo meer consumenten op jouw website te laten kijken. Mocht je je eigen website toch niet meer zo mooi vinden, of het past niet meer bij je bedrijf, dan is het slim om te gaan voor rebranding. Op die manier kun je je hele merk voorzien van een update, waardoor je misschien beter zichtbaar wordt op het net.
Financiële en juridische updates
Als laatste is het slim om juridisch de updates ook in de gaten te blijven houden. Het is namelijk de bedoeling dat je gaat kijken naar nieuwe regels rondom privacy, veiligheid en certificeringen op de werkvloer. Het is belangrijk om hier up-to-date mee te zijn, zodat je zonder problemen aan de slag kan gaan met je bedrijf. Doe je dit namelijk niet, dan kan het zijn dat je de wet overtreedt.
