In Google hoog scoren en relevant blijven brengt vrij veel werk met zich mee. De verkeerde strategie kan daarom ook leiden tot onnodige inspanning en onvoldoende resultaten. Om jou als ondernemer op weg te helpen, zijn hier een aantal tips om hoger te scoren in Google
Tip 1: SEO
Een van de tot nu toe beste manieren om goed te scoren op Google blijft het gebruik maken van SEO. SEO, ook wel ‘Search Engine Optimization’ of zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat alle gecreëerde content zodanig gemaakt wordt dat het inspeelt op het algoritme en de functionaliteiten van Google. Dat kan bijvoorbeeld door teksten op een bepaalde manier te schrijven waardoor het systeem van Google er goed doorheen kan navigeren. Om ervoor te zorgen dat er gebruik wordt gemaakt van de juiste technieken en SEO doet DoubleSmart eerst een zoekwoordenonderzoek en wordt er een SEO-analyse uitgevoerd.
Tip 2: Linkbuilding
Linkbuilding is het actief verwerken van links op andere pagina’s van jouw (of een andere) website op een pagina. Doordat de link dan voorkomt op een andere pagina, wordt de link door Google gezien als relevant en stijgt de positie in Google. Zo komt er meer verkeer op de link af, waardoor de link belangrijker wordt en de positie van de desbetreffende link blijft stijgen. DoubleSmart neemt dit mee in het SEO-proces aangezien ook Linkbuilding een onderdeel is van het vergroten van de kansen om hoger te scoren in Google.
Tip 3: Google Ads
Een andere manier om goed te scoren in Google is door te adverteren door middel van Google Ads. Door een Google Ads campagne op de juiste manier in te richten worden de advertenties op alle Google Adverteer Kanalen getoond en worden eventuele producten getoond in Google shopping. Dit is een zeer doelgerichte vorm van adverteren die inspeelt op het gedrag van de consument maar ook de zichtbaarheid van jou als ondernemer kan vergroten. DoubleSmart helpt dan ook bij een kansenonderzoek voor het opzetten van een Google Ads campagne. Er wordt dan gekeken naar wat voor campagne en inrichten de beste optimalisatie-kansen aanbiedt bij het creëren van een groter bereik op Google Ads.