E-mail marketing kun je op allerlei momenten van de marketing funnel inzetten. Dit zorgt ervoor dat het een hele handige marketing tool is om in te zetten voor een bedrijf. Heb je een eigen bedrijf en maak je nog niet gebruik van email-marketing? Begin daar dan zeker mee! Benieuwd waarom jij ook email-marketing moet gaan inzetten? Lees dan gauw even verder!
Email marketing op elk moment inzetten
We benoemden het net al even, maar je kunt email marketing voor veel verschillende doeleinden inzetten. Zo kun je twijfelende bezoekers informeren, maar ook potentiële kopers overhalen tot een aankoop. Ook kun je met email marketingklanten informeren over het aftersales traject. Dit zorgt ervoor dat het een veelzijdige marketing optie is.
E-mail marketing is goedkoop
Een email versturen hoeft niets te kosten. Natuurlijk kost het tijd en energie om een goede mail te versturen, maar het verzenden is veelal gratis. Er zijn daarnaast handige tools, waarmee je in 1x een mail naar je hele klantenbestand kan sturen. Tot een bepaald niveau zijn deze tools vaak ook gratis. Heb je weinig marketingbudget maar wel een groot email klantenbestand? Dan is emailmarketing echt de oplossing voor jou! Ook voor grotere bedrijven kan het interessant zijn. Met email-marketing kun je namelijk eenvoudig onderdelen automatiseren, waardoor er veel tijd bespaard wordt.
Bereiken van veel mensen
Bijna iedereen heeft tegenwoordig een e-mailadres. Ook de oudere generatie die nog niet op social media zit, heeft vaak wel een e-mailadres. Hierdoor is het makkelijker om veel mensen te bereiken. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat veel mensen hun promotionele content nog steeds het liefst via de mail ontvangen. Kies dus voor emailmarketing en bereik een hoop potentiële klanten!
Goed te meten
Een andere belangrijk voordeel is dat de effecten van jouw email campagne goed te meten zijn. Je kunt veel statistieken bekijken, en dus goed zien of jouw strategie werkt. Zo kun je kijken naar het openingspercentage, kijken welke titels goed werken en hoeveel mensen zich uitschrijven voor je nieuwsbrief. Met alle kennis die je op deze manier opdoet, kun je jouw marketingcampagne steeds verder optimaliseren!
Interesse gekregen in emailmarketing maar besteed je het liever uit? Kijk dan eens bij hét online marketingbureau van Groningen! Zij kunnen je zeker verder helpen met een goede email-marketing strategie!