De verantwoordelijkheid van een IT-managementteam omvat altijd het monitoren van lopende IT-projecten en -activiteiten. Maar om ervoor te zorgen dat het bedrijf gelijke tred houdt met de hoge snelheid van veranderingen, zullen de huidige CIO’s technologie op nieuwe, creatieve manieren moeten gebruiken. In het kenniscentrum kunt u veelgestelde vragen en antwoorden op ICT-vragen bekijken. Hieronder volgen drie aanbevelingen voor het inrichten van IT-beheer binnen een bedrijf.
Analytics en IOT
Terabytes aan operationele gegevens kunnen snel worden gedolven door een analysesysteem om de belangrijkste factoren te identificeren die van invloed zijn op de impact van de service. Het helpt bij het voorspellen van uitval, het lokaliseren van mogelijke knelpunten en het verhogen van de productiviteit. Bedrijven krijgen kennis over gegevens- of verwerkingsproblemen, problematische IT-patronen en anomalieën, waardoor het eenvoudiger wordt om actie te ondernemen om systeemchaos te voorkomen.
Analytics biedt inzichten om bedrijven te helpen hun consumenten beter te begrijpen, naast interne inzichten, die vervolgens van invloed kunnen zijn op de bedrijfsstrategie.
IoT-platforms verzamelen en analyseren gegevens van gadgets en sensoren en helpen bij het proactieve proces voor probleemoplossing en productiviteitsverbetering. IT-managers kunnen snel leren wat het bedrijf met succes doet en wat het zou moeten verbeteren.
Bedrijven kunnen de voordelen van IoT verder realiseren dankzij cognitief leren. Om patronen te vinden en meer context te bieden dan anders mogelijk zou zijn, zou het eerst verschillende gegevensbronnen kunnen samenvoegen. Bovendien hebben intelligente sensoren het vermogen om zelf een diagnose te stellen en zich aan te passen aan hun omgeving zonder menselijke hulp.
Vragen hierover kunt u stellen op Kenniscentrum.
Cloud computing
Schaalbaarheid, gegevensbeveiliging, gegevensherstelservices en andere functies worden aangeboden door cloudservices. Het gebruik van de cloud kan de productiviteit verhogen en de infrastructuurkosten verlagen. Het kan het bedrijf op elk gebied helpen, van operaties tot financiën, en het positioneren voor revolutionaire cloudgebaseerde oplossingen in de toekomst.
De mainframes die door veel bedrijven worden gebruikt, die dagelijks miljoenen transacties verwerken, hosten de belangrijkste programma’s. Terwijl CIO’s zich kunnen concentreren op andere doelstellingen, helpt cloud-enablement bij de modernisering van mainframesystemen in IT-organisaties. Organisaties profiteren van betere prestaties en productie met lagere overheadkosten. Zou je geïnteresseerd zijn om meer te leren? Bekijk daarna het Kenniscentrum.
AI en cognitief computergebruik
Om IT-beheerders te helpen bij het leveren van diensten van hogere kwaliteit, evalueren AI-systemen gegevens, leren ze van ervaringen en voorspellen ze problemen. Bovendien kunnen op AI gebaseerde chatbots de rol van virtuele agenten op zich nemen door met consumenten te communiceren om technische problemen aan te pakken. Ze kunnen ook door klanten worden gebruikt om meer te weten te komen over goederen en diensten. Cognitive computing kan in de toekomst essentieel zijn voor bedrijven om IT te beheren en innovatie te versnellen.
Klik hier als u ICT dienstverlening nodig hebt.