COVID-19-lockdowns zullen naar verwachting de wereldwijde verkoop van gaming helpen met 20% te stijgen tot bijna $ 180 miljard in 2020, en experts zien geen groei in 2021 na de release van de volgende generatie Playstation, Xbox
Videogames zijn uitgegroeid tot op competitie gebaseerde, interactieve films, en de COVID-19-pandemie heeft de industrie ertoe aangezet meer geld te verdienen dan films en Noord-Amerikaanse sporten samen.
Volgens IDC-gegevens zal de wereldwijde inkomsten uit videogames naar verwachting met 20% stijgen tot $ 179,7 miljard in 2020, waardoor de videogame-industrie een grotere geldmaker is dan de wereldwijde film- en Noord-Amerikaanse sportindustrieën samen. Volgens de Motion Picture Association bereikte de wereldwijde filmindustrie in 2019 voor het eerst $ 100 miljard aan inkomsten, terwijl PwC schatte dat de Noord-Amerikaanse sport in 2020 meer dan $ 75 miljard zou opleveren.
Beide sectoren leden echter onder de effecten van de COVID-19-pandemie in 2020, terwijl de videogame-industrie dit jaar naar verwachting een groei met dubbele cijfers zal laten zien, na een groei van hoge eencijferige groei in de voorgaande twee jaar. Experts voorspellen dat de sterke groei in 2021 zal aanhouden, na de recente introductie van de volgende generatie gameconsoles van Sony Corp. 6758, -1,11% SNE en Microsoft Corp. MSFT, +0,00% en nieuwe games om het meeste uit die upgrades te halen , zelfs nu COVID-19-vaccins worden uitgerold.
“Ik denk dat er een vertraging zal zijn zodra er in de loop van 2021 effectieve, goedkope, wereldwijd beschikbare vaccins beschikbaar komen, maar ik ben er vrij zeker van dat er eind 2021 nog steeds miljarden potentiële mensen zullen zijn die vaccins”, vertelde Lewis Ward, gaming research director bij IDC, aan MarketWatch in een interview. “Dus mijn vertraging gebeurt in 2022.”
De videogame-industrie heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen vanwege de verscheidenheid aan manieren om games te spelen. Voorbij zijn de dagen dat je alleen console-verkopen en games voor hun respectievelijke consoles en pc’s moest volgen. Met de opkomst van de verkoop van games voor digitale kopie, mobiele games, in-app-aankoop freemium-games, platformonafhankelijke games die niet beperkt zijn tot een specifieke console, streaming-gameservices zoals Microsoft’s Game Pass, games-als-a-abonnementsmodellen , en online distributieservices zoals Steam, samen met verschillende niveaus van transparantie, komt iedereen die appels-tot-appels vergelijkingen wil maken een onpraktische fruitmand tegen.
De laatste rage op het gebied van gaming kan je hier bekijken